KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Technologia 4D ... już na drogach

Nowość Dunlopa: SP WinterSport 4D

Nowy system Sipe 4D – pierwszy w branży

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_10_05_Technologia_4D_juz_na_drogach/2_SP_WS_4D.jpg 

 

Dunlop prezentuje swoją najnowszą zimową oponę klasy Ultra High Performance. Dunlop SP WinterSport 4D posiada szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, zaprojektowanych tak, aby zwiększać bezpieczeństwo oraz zapewniać kierowcy jeszcze większą pewność i komfort prowadzenia w zróżnicowanych warunkach zimowych.

 

Zaprojektowana, aby zwyciężać w każdych zimowych warunkach

 

Ostatnie ciężkie zimy w północnej Europie przypomniały kierowcom (nawet w tych krajach, w których nie istnieje prawny obowiązek zmiany opon na zimowe) korzyści związane z wyborem najlepszych opon na takie warunki. Nowa Dunlop SP WinterSport 4D wywodzi swoją nazwę od nowego systemu lameli w wersji 4D (ang. 4D sipe system).

 

Dr Bernard Loewenhaupt, Dyrektor Technologiczny ds. opon osobowych, wyjaśnia tę technologię: „Lamela jest ultracienkim rowkiem w bieżniku, poprawiającym trakcję i przyczepność. W porównaniu z poprzednim modelem, połączyliśmy nasz doceniony system lameli 3D z nową, poprzeczną lamelą i stworzyliśmy mikroblokadę pozwalającą na lepsze rozłożenie nacisku na drodze.”

 

Lamele w wersji 3D w bieżniku opony zwiększają ilość lameli i tym samym ilość krawędzi w kontakcie z drogą, zapewniając dodatkowe osiągi w zakresie hamowania oraz przyspieszania.

 

„W nowej oponie dodaliśmy poprzeczną lamelę. Mamy dzięki temu dodatkową krawędź w powierzchni bocznej, doskonałą dla wzmocnienia przyczepności. Taka kombinacja dwóch czynników (system lameli 4D) wytwarza niezależną mikroblokadę, która pozwala na lepsze rozłożenie nacisku w kontakcie z drogą, a więc przyczynia się do szczególnie dobrego zachowania opony podczas jazdy, również przy wchodzeniu w zakręty” - dodaje
B. Loewenhaupt.

 

Otwarcie lameli zależne jest od siły trakcji. Im wyższy jest poziom siły trakcji w kierunku okrężnym, tym większe jest otwarcie. Niemniej jednak, odkształcenie bieżnika jest redukowane poprzez innowacyjny system blokujący lameli 3D.

 

W nowej oponie Dunlop SP WinterSport 4D pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące ulepszone hamowanie w głębokim śniegu. Zachowanie opony Dunlop na lodzie także ulepszono, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć problemów wynikających z twardnienia mieszanki w niskich temperaturach.

 

Zaprojektowana, aby zwyciężać w deszczu

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_10_05_Technologia_4D_juz_na_drogach/3_SP_WS_4D.jpg

 

Dunlop SP WinterSport 4D jest znakomita nie tylko na śniegu. W znacznej części Europy zimne miesiące charakteryzują się mokrymi drogami, które rzadko wysychają. Aby zwiększyć bezpieczeństwo w takich warunkach, Dunlop zastosował kombinację unikalnego kierunkowego wzoru bieżnika oraz dynamicznej mieszanki.

 

„Nasza mieszanka jest opracowana w taki sposób, aby odprowadzać wodę szybko i efektywnie poprzez eliminację turbulencji w rowkach bieżnika. Sfunkcjonalizowane polimery mieszanki zapewniają optymalnie dynamiczną sztywność potrzebną w różnych temperaturach.
Te aktywne składniki zapewniają oponom Dunlop najlepszy w ich klasie poziom przyczepności na mokrej drodze, bez uszczerbku dla zachowania opony na śniegu. Dobór i sposób zmieszania składników mieszanki jest zaprojektowany tak, aby maksymalizować osiągi na śniegu i na mokrej drodze – przy jednoczesnej poprawie oporów toczenia, dających oszczędność paliwa” - dodaje B.Loewenhaupt.

 

Zaprojektowana dla osiągów i precyzyjnej informacji zwrotnej z drogi

 

Opony Ultra High Performance Dunlopa słyną z tego, że umożliwiają kierowcy uzyskanie dokładnych informacji z drogi oraz pozwalają mu na doskonałe i bezpieczne prowadzenie pojazdu. To tylko niektóre z powodów, dla których Dunlop jest wybierany przez kierowców samochodów o wysokich osiągach, firmy tuningowe oraz jako pierwsze wyposażenie do takich aut jak BMW, Audi, Mercedes Benz i Jaguar. Dlatego tak ważne jest dla Dunlopa, aby opony zimowe posiadały równie wysokie parametry. Aby osiągnąć wysoki poziom precyzji prowadzenia, Dunlop SP WinterSport 4D dysponuje mechanizmem blokującym w ramach systemu lameli. W warunkach gwałtownego hamowania lub wchodzenia w zakręt segmenty blokują się wzajemnie, dając kierowcy odpowiedź podczas prowadzenia i hamowania podobną do opony letniej na suchej nawierzchni.

 

Niska waga oznacza zwiększone osiągi i efektywność

 

Dunlop to zwycięzca wyścigów serii Le Mans, w których optymalizacja wagi jest w centrum zainteresowania inżynierów, aby stale zwiększać osiągi i wydajność samochodów biorących udział w wyścigach endurance.

 

„Dunlop w taki sam sposób skupia się na SP WinterSport 4D, poprawiając opory toczenia o 11% względem poprzedniego modelu, częściowo za sprawą sfunkcjonalizowanych polimerów zastosowanych w mieszance bieżnika, redukujących opór toczenia, jednocześnie poprawiając osiągi na mokrej nawierzchni i śniegu. W połączeniu z redukcją wagi oznacza to, że opona wymaga mniej mocy silnika do pokonania oporów toczenia. W odniesieniu do wpływu wagi na osiągi opony, w tym wypadku mniej znaczy więcej!” – dodaje B.Loewenhaupt.

 

 

Podążając szlakiem dotychczasowych sukcesów

 

Poprzedni model opony był laureatem wielu wyróżnień w niezależnych międzynarodowych testach opon, organizowanych przez światową prasę motoryzacyjną. Dla przykładu, nie dalej jak w ubiegłym roku SP WinterSport 3D wzmocniła swoją renomę zdobywając wyróżnienia w testach porównawczych opon ADAC Motorwelt/ÖAMTC, AutoBild Sportscars, Stiftung Warentest i AutoBild Allrad.

 

Jednak dla Dunlopa bycie Numerem 1 to za mało. Dunlop chce nadal zwyciężać, czego dowodzą sukcesy osiągnięte przez niego w sportach motorowych. Firma nieustannie opracowuje nowe technologie, aby zwiększać osiągi i przyjemność z jazdy. Efektem tego jest nowa Dunlop SP WinterSport 4D.

 

Szeroki zakres rozmiarów pasujących do większości sportowych aut

 

Dunlop SP WinterSport 4D jest dostępna w 37 wariantach, od 195/55R15 do 255/35R19,
co pokrywa ponad 80% zapotrzebowania rynku samochodów na opony HP.

 

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire [&] Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów w produkcji opon klasy high i ultra high performance, z imponującym dorobkiem w dziedzinie sukcesów w sportach motorowych. Szerokie doświadczenie firmy Dunlop w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnej przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, stosowanych w utytułowanych nagrodami samochodach takich jak Mini, BMW serii 1, 3 i 5 oraz X5.

 

Wielu wiodących producentów samochodów, w tym Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche, oferują opony firmy Dunlop w standardzie.