KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Sukces rodziny opon Goodyear UltraGrip

Opony zimowe Goodyear UltraGrip – historia czterdziestu lat sukcesów

Sprzedano ponad 50 milionów opon UltraGrip - opon, które zdobyły 60 rekomendacji w całej Europie

 

Warszawa, 3 października 2011 r. – Mroźne zimy i chłodne lata – taka aura jest obecnie wspólna dla wielu europejskich krajów, oprócz tych leżących w basenie Morza Śródziemnego. Na przestrzeni ostatnich kilku lat mroźne zimy stały się jeszcze mroźniejsze, przy czym zimy w sezonach 2009/2010 oraz 2010/2011 pobiły rekord pod względem “lodowych dni” (definiowanych jako doba [lt]24 godziny[gt], w której temperatura nie wzrasta powyżej zera) oraz rekordowych opadów śniegu, również w krajach, w których zima zazwyczaj nie występuje lub przebiega bardziej łagodnie. Służby drogowe z powodu ciężkich warunków pogodowych w całej Europie udzieliły pomocy rekordowej liczbie kierowców.

 

Te rekordowe ilości śniegu, lodu i błota pośniegowego spowodowały brak przewidywalności warunków drogowych, przyniosły niebezpiecznie śliskie nawierzchnie oraz rekordowe korki. W związku z powyższym nie dziwi, że opony zimowe i kwestia czy powinny być obowiązkowe w wielu krajach europejskich - w których obecnie nie są - obecnie są tematami, które znalazły się wysoko na liście priorytetowych zagadnień do omówienia na poziomie europejskim.

 

Opony zimowe poprawiają bezpieczeństwo na drogach

 

W przeszłości producenci opon musieli się często bronić przed zarzutami, że opony zimowe nie poprawiają osiągów w zimie. Jednak testy opon -  przeprowadzone przez niezależne jednostki badawcze - niezmiennie pokazują, że opony zimowe, takie jak Goodyear UltraGrip mają lepsze parametry niż opony letnie we wszystkich warunkach zimowych oraz posiadają niewątpliwe zalety w postaci wyższego poziomu bezpieczeństwa nie tylko w czasie jazdy po śniegu i lodzie, ale również przy niskich temperaturach w czasie jazdy po błocie pośniegowym i na mokrych drogach.

 

“Nieporozumienie związane z oponami zimowymi musi być wyjaśnione” – mówi Gerrit Huysmans z FederAuto, Belgijskiego Stowarzyszenia Producentów Opon. “Niestety terminy ‘opona zimowa’ i ‘opona śniegowa’ są często używane zamiennie, co oznacza, że wielu użytkowników nadal uważa, iż opony zimowe są przydatne tylko w czasie jazdy po śniegu i lodzie. Fakt, że opony te mają lepsze parametry niż letnie we wszystkich warunkach, w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza jest mniej znany i dlatego też jest niedoceniany.”

 

Jean-Pierre Jeusette, Dyrektor Goodyeara ds. Technologii opon do samochodów osobowych na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, zgadza się z przedmówcą: “To o czym częstokroć użytkownik opon nie wie, to fakt, że opony zimowe są opracowywane przy użyciu bardzo specyficznych mieszanek gumowych, które mają znacznie lepsze własności w niskich temperaturach niż mieszanki gumowe zastosowane w oponach letnich. Oprócz tego, kiedy dodamy, że rzeźba bieżnika opon zimowych jest również zoptymalizowana pod kątem uzyskania maksymalnej przyczepności, a także usuwania wody i błota pośniegowego, to zaczniemy rozumieć dlaczego istnieje realna różnica w osiągach opon letnich i zimowych we wszystkich zimowych warunkach.”

 

Goodyear UltraGrip – 40 lat innowacji

 

Opona zimowa Goodyear UltraGrip, po raz pierwszy wprowadzona na rynek w 1971 roku (obecnie na rynku dostępna jest jej ósma generacja), zawsze charakteryzowała się doskonałymi osiągami. Pojazd wyposażony w najnowszej generacji oponę Goodyear UltraGrip 7+ zatrzymuje się o sześć długości samochodu wcześniej w czasie ostrego hamowania na śniegu w porównaniu z nową oponą letnią[1]. Test, przeprowadzony przez Auto Express, czołowy brytyjski tygodnik motoryzacyjny, również pozwalał zmierzyć trakcję w czasie przyśpieszania. Okazało się, że opona Goodyear UltraGrip miała trzy razy większą przyczepność niż  opona letnia. Kim Adams, Główny Specjalista ds. testów w tygodniku „Auto Express” zgadza się z innymi ekspertami branżowymi w sprawie zasadności stosowania opon zimowych: “Nic dziwnego, że ruch na naszych drogach jest sparaliżowany ilekroć trochę popada śnieg. Wyobrażam sobie jaka nastąpiłaby poprawa, gdybyśmy wszyscy mieli trzy razy lepszą przyczepność!”.

 

Dyrektor Jean-Pierre Jeusette dodaje: “W Goodyearze poświęcamy ogromnie dużo czasu i energii na nieustanne doskonalenie naszych produktów. Dla wszystkich naszych produktów wyznaczyliśmy bardzo surowe normy, co widać w wynikach ich testów, przeprowadzanych przed wprowadzeniem opony na rynek. Doskonałym przykładem jest paleta rozmiarowa opony zimowej UltraGrip. Od momentu wprowadzenia jej po raz pierwszy na rynek 40 lat temu sumiennie pracowaliśmy nad jej dalszym doskonaleniem, przekraczając kolejne granice technologiczne. W ostatnich trzydziestu latach sprzedaliśmy ponad 50 milionów opon UltraGrip oraz otrzymaliśmy ponad 60 rekomendacji i nagród w testach przeprowadzonych przez niezależne jednostki badawcze w całej Europie.”

 

“Nowa opona UltraGrip 8, która już została przetestowana przez niezależną jednostkę badawczo-certyfikującą TÜV SÜD Automotive, bez wątpienia zbierze imponującą ilość nagród i pochwał w testach, jeszcze przed nadchodzącym sezonem zimowym. Testy wykazały, że opona zapewnia świetną przyczepność na drodze oraz krótką drogę hamowania na śniegu i lodzie” - dodaje J.-P. Jeusette.

 

Bezpieczeństwo to wspólna odpowiedzialność

 

“Wszyscy powinni być odpowiedzialni za bezpieczeństwo na drogach. Władze muszą zapewnić dobrze utrzymane drogi, kierowcy powinni dostosować styl jazdy do trudnych warunków pogodowych, a my - producenci opon musimy nadal zwiększać bezpieczeństwo wytwarzanych przez nas produktów. Takie czynności, jak sprawdzenie czy opony w naszym samochodzie są w dobrym stanie oraz upewnienie się czy nasz styl jazdy jest dopasowany do warunków pogodowych, mają podstawowe znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg. A teraz wyobraźmy sobie poprawę warunków na naszych drogach w zimie, gdybyśmy wszyscy jeździli na oponach zimowych UltraGrip 8” – podsumowuje Dyrektor Jean-Pierre Jeusette.

 


[1] Niezależny test, przeprowadzony przez czołowy brytyjski tygodnik motoryzacyjny “Auto Express”, samochód  VW Golf, test na nawierzchni ze śniegiem, w temp. -15ºC; Opona użyta
w teście: 205/55R16 H. Test opublikowano 27 października 2010 r.

 

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_10_03_Goodyear_Sukces_rodziny_opon_UltraGrip/1_Sukces_opon_UG.JPG