KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Sezon 2011 – kolejny rok sukcesów Dunlop VTG NoLimit Racing Team

Sezon 2011 - kolejny rok sukcesów Dunlop VTG NoLimit Racing Team

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_11_10_Sezon_2011_kolejny_rok_sukcesow_Dunlop_VTG_NoLimit_Racing_Team/3_VTG_Hyundai_power_fest_299_448.jpg

Marcin Blauth z pucharem King of Germany

 

  

Ten rok był pełen sukcesów, ale również niespodzianek dla Dunlop VTG NoLimit Racing Team. Pierwsze dwa starty, zarówno w Polsce jak i w Niemczech, to wyraźna dominacja Marcina Blautha, Grzegorza Staszewskiego i ich maszyn. Spektakularna seria zwycięstw – wygrana podczas Pucharu SSS Bemowo, a przede wszystkim zdobycie tytułu ‘King of Germany 2011’ nie pozostawiły wątpliwości, że sezon 2011 można zaliczyć do udanych.

Dunlop VTG NoLimit Racing Team po zakończeniu tego sezonu ma się czym pochwalić: seria sukcesów G. Staszewskiego (3 zwycięstwa pod rząd) oraz pobicie przez niego rekordu Polski na odcinku ¼ mili z czasem 8,54 sekundy i prędkością na mecie wynoszącą 260 km/h. ‘Tytuł King of Germany’ w rękach Marcina Blautha, który zdobył kierując swoim GMC Typhoon oraz efektowny pojedynek jaki stoczył M. Blauth na zakończenie sezonu – walka o tytuł ‘King of Poland’ z zawodnikiem z Litwy. Marcinowi do wygranej zabrakło 0,0001 sekundy – to
się nazywa przegrać „o grubość lakieru”!

Bieżący rok był mocno urozmaicony. Wiele sukcesów, ale i kilka poważnych awarii – te hasła najlepiej charakteryzują tegoroczne starty zespołu. Obydwaj kierowcy wycisnęli ze swoich maszyn wszystko co tylko możliwe.

Jak sami zawodnicy podsumowują sezon?

„Na pewno było ciekawie. Nasi mechanicy mieli pełne ręce roboty przez ‘czarną’ serię usterek. Na miesiąc przed zawodami ‘King of Germany’, GMC Typhoon podczas zawodów inaugurujących sezon stracił silnik z całym osprzętem, pękł kuty korbowód, co doprowadziło do zniszczenia silnika, obydwu głowic, turbin… Mimo tego wystartowaliśmy i wygraliśmy”
– wspomina Marcin Blauth.

Plany teamu na 2012 rok

„W skrócie – plany są ambitne, będzie sporo zmian i mamy też spore oczekiwania. Grzesiek w swojej Corvettcie będzie miał całkiem nowy silnik – nadal będzie to smallblock, ale tym razem z kompresorem zamiast dotychczasowej charakterystycznej wielkiej turbiny. Ja natomiast będę startował w całkowicie nowym, zbudowanym od podstaw do wyścigów na ¼ mili samochodzie – będzie to Chevrolet Camaro z napędem na cztery koła! Będziemy się posiłkować częściami z Typhoona, ale samochód będzie mocniejszy, lżejszy i z mniejszym oporem aerodynamicznym” – zdradza Marcin Blauth.

„Mamy nadzieję, że gruntowne zmiany umożliwią nam nie tylko widowiskowe pojedynki
na polskiej arenie, ale również dadzą możliwości zwycięstw za granicą. Jestem dobrej myśli – jest szansa, że uda nam się pozytywnie zaskoczyć naszych fanów i powalczyć o znaczące tytuły”
– dodaje Grzegorz Staszewski.
 
Podsumowanie startów teamu w sezonie 2011:


17 kwietnia – Puchar SSS Bemowo
• GMC Typhoon: 2. miejsce
• Corvette VTG: 1. miejsce


27-29 maja – King of Germany 2011
• GMC Typhoon No Limit: 1. miejsce (King of Germany 2011)
• Corvette VTG: 2. miejsce


4 czerwca – I runda OPP WST 2011 1/8 mili Men’s Day
• GMC Typhoon No Limit: falstart
• Corvette VTG: 1. miejsce

2 lipca – Central European Drag Racing Championship
• GMC Typhoon No Limit: usterka
• Corvette VTG: 1. miejsce

5 lipca  – Slovakiaring 2011 - Hyundai Power Fest
• GMC Typhoon No Limit: nie brał udziału
• Corvette VTG: 1. miejsce

9 lipca – Inter Part Night Power Olsztyn 2011
• GMC Typhoon No Limit: nie brał udziału
• Corvette VTG: występ gościnny

23 lipca – Międzynarodowe Mistrzostwa Ukrainy w wyścigach na ¼ mili
• GMC Typhoon No Limit: 5. miejsce
• Corvette VTG: 3. miejsce


7 sierpnia – Puchar SSS Biała Podlaska
• GMC Typhoon No Limit: zwycięstwo klasy AWD, V-ce Mistrzostwo ‘King of Poland’.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.team.vtg.pl oraz www.dunlop.pl.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire [&] Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat.

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_11_10_Sezon_2011_kolejny_rok_sukcesow_Dunlop_VTG_NoLimit_Racing_Team/2_VTG_Hyundai_power_fest_448_299.jpg

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_11_10_Sezon_2011_kolejny_rok_sukcesow_Dunlop_VTG_NoLimit_Racing_Team/1_VTG_Hyundai_power_fest_448_205.jpg