KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Nowy sezon Dunlopa w wyścigach Moto

17 marca 2015 r.
Już tylko jeden test opon dzieli zawodników Dunlopa od startu rywalizacji w Mistrzostwach Świata FIM Moto, które rozpoczną sezon 2015 w klasach Moto2 i Moto3. Ostatnie próby wypadły pomyślnie i rozbudziły apetyt na lepsze niż 2014 roku czasy oraz kolejne rekordy w nowym sezonie. 

Opony wybrane na sezon 2015 zostały poddane różnorodnym testom, a ich wyniki wypadły obiecująco. W lutym w Walencji i Jerez odbyły się jazdy próbne Moto2 i Moto3, w których najszybsze uzyskane czasy były lepsze niż cztery rekordy okrążeń. Najbardziej zbliżone czasy ustanowiono w klasie Moto3 w Walencji – przez trzy dni prób, czternastu najlepszych zawodników dzieliła mniej niż jednosekundowa różnica czasów. Najlepsi na obu torach byli Fabio Quartararo w klasie Moto3 i Johann Zarco w klasie Moto2. 

Sześć miesięcy temu na torach Misano i Aragon zawodnikom klasy Moto2 przedstawiono trzy nowe specyfikacje opon na sezon 2015: tzw. „Twardą 3” i „Średnią 2” (w Misano) oraz „Miękką 1” (w Aragon). Mieszanki odniosły natychmiastowy sukces. Opony „Średnia 2” i „Twarda 3” mają już nawet na koncie pierwsze zwycięstwa – Maverick Vi?ales zdobył flagę w Aragon jadąc na „Średniej 2” na przodzie, Tito Rabat zwyciężył w Misano na „Twardej 3” z tyłu. 

Specyfikacja 2015 dla klasy Moto2 to „Miękka 1”, „Średnia 2” i „Twarda 3” na przód i tył, a dodatkowo wyłącznie na tył opcja „Specjalna Twarda 3”. Specyfikacja opon miękkich, średnich i twardych dla klasy Moto3 pozostaje bez zmian. 

Ostatnie przygotowania do nowego sezonu odbędą się w Jerez, gdzie zawodnicy Moto2 i Moto3 pojadą w sesjach próbnych, które rozpoczną się dziś (17 marca) i potrwają trzy dni.

„W testach notowaliśmy znakomite czasy, dlatego myślę, że zapowiada się kolejny fantastyczny sezony wyścigów. Zawodnicy jeżdżą coraz lepiej, a konkurencja staje się coraz bardziej zaciekła. Nowy, pełny asortyment opon dla Moto2 w sezonie 2015 cieszy się dobrym przyjęciem, dlatego jak zwykle do każdej rundy nominujemy dwie najlepsze opcje. Nowa wielobieżnikowa konstrukcja to nasza najlepsza propozycja pod względem osiągów, prowadzenia, szybkości reakcji i trwałości” – powiedział Simon Betney, menedżer imprez międzynarodowych Dunlop Motorsport.