KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Inteligentne technologie i większe bezpieczeństwo – pokolenie Milenium o samochodzie przyszłości

Warszawa, 23 września 2015 r.

Inteligentne technologie i większe  bezpieczeństwo – pokolenie Milenium o samochodzie przyszłości 

Statki powietrzne zamiast aut w 2025 roku? Nic z tego! Goodyear zapytał przedstawicieli pokolenia Milenium, czyli obecnych 18 - 30 latków, o ich wizję motoryzacji za 10 lat. Młodzi Europejczycy twardo stąpają jednak po ziemi. 55,7%* z nich uważa, że kluczowym wyzwaniem stojącym przed motoryzacją w najbliższej dekadzie będzie wprowadzenie na rynek przystępnego cenowo samochodu, wyposażonego w najnowsze technologie.

Inteligentne systemy bezpieczeństwa przyszłością motoryzacji

Blisko połowa (47,4%) młodych respondentów uważa, że najbardziej pożądaną zmianą w motoryzacji jest wyposażenie aut w inteligentne systemy bezpieczeństwa, czyli np. czujniki i kamery błyskawicznie wykrywające różnego rodzaju zagrożenia.  Aspekt ten jest jeszcze ważniejszy dla młodych Polaków – aż 54% z nich uznało tę zmianę za kluczową dla branży. 

Technologia, która ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w najbliższej przyszłości to – zdaniem 39% badanych – systemy łączności. Dzięki nim auta będą mogły komunikować się z innymi samochodami, a także systemami nadzoru ruchu drogowego lub urządzeniami mobilnymi. Innowacje te pozwolą na przewidywanie sytuacji na drodze i umożliwią szybką reakcję na nagłe zmiany. Istotność tego rozwiązania szczególnie mocno podkreślają polscy studenci – 48,7% badanych w naszym kraju wskazało na znaczenie systemów łączności. 

Natomiast młodzi Polacy kładą mniejszy niż pozostali Europejczycy nacisk na kwestie dotyczące środowiska. Automatyczne dostosowywanie przez samochody poziomu emisji dwutlenku węgla do otoczenia zostało wskazane przez 25% Polaków (średnia europejska to 33,5%).

Opony przyszłości

W odpowiedzi na pytanie o opony przyszłości, jako integralny element systemu bezpieczeństwa w aucie, badani najczęściej wskazywali na potrzebę wyposażenia opon w czujnik informujący o konieczności ich wymiany oraz ostrzegający o innych problemach (41,2% odpowiedzi). Zdaniem ankietowanych, zmiany, nad którymi powinni pracować inżynierowie i projektanci ogumienia, to także: zwiększenie efektywności paliwowej (32,9% wskazań) oraz zastosowanie czujników umożliwiających oponie dostosowanie się do zmiennych warunków drogowych (30,9% wskazań).

„Pokolenie Milenium niezwykle sprawnie posługuje się techniką, dlatego nie dziwi, że życzyłoby sobie inteligentnych i skomunikowanych samochodów w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Bardzo nas cieszy, że równie istotne jest dla nich bezpieczeństwo. Dla Goodyeara bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych drogowskazów na drodze do innowacji” - powiedział Carlos Cipollitti, dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu.

Goodyear Dunlop Tires Europe wspólnie z ośrodkiem badawczym ThinkYoung przeprowadzili badania wśród ponad 2500 studentów nauk ścisłych, technicznych, sztuk pięknych, wzornictwa oraz matematyki. W badaniu wzięli udział przedstawiciele uczelni z 12 europejskich krajów, w tym z Polski. To właśnie ta grupa – przyszli naukowcy, inżynierowie i projektanci – za dziesięć lat może kształtować rozwój branży motoryzacyjnej. Wyniki badań pokazują, że młode pokolenie nie tylko interesuje się nowymi technologiami, ale przede wszystkim oczekuje, że zapewnią one większe bezpieczeństwo na drodze. 

ThinkYoung to pierwszy think tank, który skupia się na młodych ludziach. Założony w 2007 roku, obecnie posiada biura w Brukseli, Genewie i Hong Kongu. ThinkYoung realizuje badania, ankiety, filmy dokumentalne i opracowuje propozycje ustawodawcze w pięciu obszarach: przedsiębiorczości, edukacji, stosunków euroazjatyckich, powiększenia Unii Europejskiej i środowiska naturalnego. Więcej informacji na stronie: www.thinkyoung.eu 

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 67 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

* We wszystkich pytaniach można było wskazać więcej niż jedną odpowiedź.