KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Greaves Motorsport mistrzem Europejskiej Serii Le Mans 2015

Warszawa, 20 października 2015 r.

Greaves Motorsport mistrzem Europejskiej Serii Le Mans 2015 

Trzy zespoły Dunlopa z tytułami w sezonie 2015 

Weekendowe zmagania na portugalskim torze Estorial upłynęły pod znakiem ulewnego deszczu, który utrudniał rywalizację i pokrzyżował plany wielu zespołów. Trudne warunki nie przeszkodziły jednak teamowi Graves Motorsport, który dzięki zajęciu drugiego miejsca w tym wyścigu i zwycięstwom w dwóch wcześniejszych zapewnił sobie tytuł mistrza tegorocznej edycji Europejskiej Serii Le Mans. Estorial okazał się szczęśliwy także dla ekipy TDS Racing, która z Pierre Thirietem na czele jako pierwsza ukończyła rywalizację. 

Deszcz dawał się we znaki zawodnikom już od rudny kwalifikacyjnej, wpływając na kolejność startów w rywalizacji. Najlepszy czas podczas kwalifikacji uzyskał lider zespołu Jota Sport (Gibson-Nissan). Team Greaves początkowo nie miał szczęścia, ponieważ z powodu kary stracił drugie miejsce na linii startu i rozpoczynał rywalizację z dziesiątego miejsca. Szybko jednak odzyskał pozycję i po 20 minutach czterogodzinnego wyścigu zajmował już miejsce trzecie. Dalsza część wyścigu nie była udana dla Jota. Z powodu nagłych opadów deszczu Simon Dolan wypadł z toru, a zespół utracił przewagę, którą utrzymywał przez 90 minut wyścigu.

Po tym incydencie początkowo na prowadzenie wyszedł Gary Hirsch z ekipy Greaves, ale wkrótce wyprzedził go Victor Shaytar jadący #21 Nissanem BR-01 w barwach ekipy AF Racing. Na 92. okrążeniu do walki o podium włączył się zespół TDS Racing, prowadzący Nissana Oreca 05. Team w składzie: Pierre Thiriet, Ludovic Badey i Nicolas Lapierre po czterdziestu sześciu kolejnych okrążeniach jako pierwszy minął linię mety, zdobywając drugie zwycięstwo w roku i drugie miejsce w serii. AF Racing ukończył wyścig na trzecim miejscu, a za nimi uplasował się Jota Sport, zajmując trzecie miejsce w klasyfikacji ogólnej. 

W klasie LMGTE zwyciężył zespół BMW MarcVDS jadący BMW Z4, ale to nie wystarczyło do zdobycia tytułu. Honor ten przypadł w udziale teamowi Formula Racing jadącemu Ferrari F458 Italia, jedynemu zespołowi w klasie LMGTE, który wygrał więcej niż jeden wyścig w sezonie. Dzięki TDS Racing Z4 GT3 BMW sięgnął również po tytuł w klasie GTC. Ekipa ta ukończyła wyścig na drugim miejscu, za Ferrari F458 Italia GT3 zespołu #63 AF Corse. 

Rywalizacja na torze Estoril przyniosła zespołom wspieranym przez Dunlopa dziewięć miejsc na podium, w klasach LMP2, LMGTE i GTC. To także sukces siedmiu producentów aut, z którymi marka Dunlop nawiązała współpracę: Oreca, Gibson, BR01, BMW, Aston Martin, Porsche i Ferrari.

„Cieszymy się, że w pierwszym roku naszej współpracy z Greaves Motorsport i Kairos Technologies oba zespoły zdobyły tytuły. Szkoda, że nie powiodło się Jota, choć walczyli dzielnie. Pierre Thiriet z zespołu TDS dał pokaz imponującej jazdy do samego końca, natomiast MarcVDS zdobył zwycięstwo w znakomitym stylu. Wyjątkowo sprawił się również team JMW Motosport, niestety wskutek problemu ze skrzynią biegów stracił szansę na zwycięstwo. Słowa uznania należą się też Aston Martin Racing, którzy zdobyli miejsce na podium w swoim pierwszym wyścigu” – powiedział Mike McGregor, Menedżer ds. testów i wsparcia na torze w dziale wyścigów i rozwoju Dunlop. „Moim zdaniem o jakości naszych produktów świadczy to, że na podium znalazło się siedem różnych marek. To potwierdza konkurencyjność naszych opon we współpracy z różnymi podwoziami – zarówno w otwartej konkurencji w klasie LMP2, jak i jednolitych klasach GT. Przygotowujemy się już do kolejnego sezonu fantastycznych wyścigów w roku 2016” – dodał M. McGregor. 

Listę wyników i klasyfikację mistrzostw można znaleźć pod adresem http://www.europeanlemansseries.com.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 66 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 49 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się  na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.