KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Goodyear wprowadza opony zimowe ULTRA GRIP MAX do pojazdów ciężarowych

Warszawa, 22 września 2015 r.

Goodyear wprowadza opony zimowe ULTRA GRIP MAX do pojazdów ciężarowych 

Goodyear wprowadza ULTRA GRIP MAX – nową linię opon zimowych do pojazdów ciężarowych, która ma zapewnić większą mobilność – kluczowy element dla operatorów flot w okresie zimowym. Nowe opony gwarantują do 40% więcej przyczepności nawet po zużyciu połowy bieżnika, oraz przebiegi wydłużone o 15%*. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Goodyeara wśród europejskich flot** potwierdzają, że stosowanie opon zimowych w pojazdach ciężarowych pomaga operatorom optymalizować działalność biznesową w okresie zimy. 

Najnowsza linia produktów zimowych Goodyeara składa się z opon: na oś kierowaną – ULTRA GRIP MAX S i na oś napędową – ULTRA GRIP MAX D. Ich podstawową zaletą jest wysoki poziom trakcji przez cały okres zimowy, nawet mimo zużywania się bieżnika opony. Tę właściwość zawdzięczają m.in. innowacyjnej mieszance i specjalnemu wzorowi bieżnika, które gwarantują również utrzymywanie wysokich walorów eksploatacyjnych przez cały okres użytkowania opony. ULTRA GRIP MAX zostały tak zaprojektowane, by poradziły sobie w nawet najtrudniejszych warunkach zimowych. Świadczy o tym ich oznaczenie – oficjalny znak trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) oznaczający opony przeznaczone do jazdy w głębokim śniegu, a także symbol M+S. Co ciekawe, nawet po zużyciu 50% bieżnika*** ogumienie nadal kwalifikuje się do oznaczenia 3PMSF. Dzięki temu kierowcy i operatorzy flot nie muszą się martwić, czy zima zatrzyma ich pojazdy w drodze. 

„Dla operatorów flot najważniejszą sprawą jest mobilność, szczególnie zimą. Ponadto poszukują oni opon zimowych, które zapewniają wysoki poziom trakcji zimą. Nasza nowa linia opon ULTRA GRIP MAX z oznaczeniem 3PMSF oferuje właśnie to, czego nabywcy spodziewają się po oponie zimowej do pojazdu użytkowego: wysoką przyczepność. Warto też pamiętać, że opony ULTRA GRIP MAX D kwalifikują się do oficjalnego europejskiego oznaczenia zimowego, nawet gdy ich bieżnik jest w połowie zużyty****” – powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Jednocześnie z wprowadzeniem nowej linii opon zimowych ULTRA GRIP MAX, Goodyear wprowadza na rynek również wersje do bieżnikowania. Na rynku pojawiają się wysokiej jakości wersje do bieżnikowania na gorąco TreadMax ULTRA GRIP MAX D oraz na zimno ULTRA GRIP MAX D UniTac.

Nowe technologie ULTRA GRIP MAX utrzymują floty w ruchu 

Goodyear uzupełnia ofertę opon ULTRA GRIP MAX także o dwie nowe technologie: technologię inteligentnych bloków (IntelliMax Block Technology) oraz technologię inteligentnych krawędzi (IntelliMax Edge Technology). Dzięki tym rozwiązaniom nowe opony zimowe do pojazdów ciężarowych uzyskują lepszą przyczepność przez cały okres eksploatacji.

Technologia inteligentnych bloków to podłużne bloki w kształcie rombów z profilowanymi blaszkami o zróżnicowanej głębokości. Klocki bieżnika mają różną sztywność, co maksymalizuje uchylenie blaszek, zapewniając optymalną przyczepność na śniegu i lodzie. Z kolei konturowane blaszki o naprzemiennym układzie zapewniają optymalną sztywność bieżnika na całej powierzchni styku opony, co przekłada się na regularne zużycie i potencjalnie długie przebiegi. 

Technologia inteligentnych krawędzi to zwężające się, ustawione pod odpowiednim kątem krawędzie tnące, których duża liczba optymalizuje kontakt opony z drogą, szczególnie na śliskich nawierzchniach. 

INFORMACJE DODATKOWE

Floty w poszukiwaniu zimowej trakcji 

Jak wynika ze zleconego przez Goodyeara badania, 68% ankietowanych flot uważa, że opony zimowe mogą pomóc zoptymalizować działalność transportową podczas zimy. Aby było to możliwe, muszą one odznaczać się najważniejszą cechą – trakcją na śniegu. Połowa ankietowanych flot uznaje to kryterium za najważniejsze. Wyniki tego badania stały się dla Goodyeara wyznacznikiem, który w dużej mierze determinował projekt nowej linii opon ULTRA GRIP MAX. Dzięki temu powstały opony, które oferują nawet do 40% lepszą przyczepność***** w porównaniu do poprzednich modeli dostępnych na rynku.

Na nową linię opon zimowych Goodyeara składają się dwa rodzaje produktów: ULTRA GRIP MAX S – ogumienie na oś kierowaną oraz ULTRA GRIP MAX D – ogumienie na oś napędową.

ULTRA GRIP MAX S – przyczepność większa o 30% 

Nowe opony ULTRA GRIP MAX S na oś kierowaną zapewniają wysoką stabilność w zakrętach oraz krótką drogę hamowania na śniegu i lodzie, stawiając czoło najtrudniejszym warunkom zimowym. Wyróżniają się ponadto lepszą o 5% przyczepnością na śniegu i taką samą żywotnością, co poprzedni model – Goodyear ULTRA GRIP WTS. Gdyby porównać właściwości nowego i poprzedniego modelu po zużyciu bieżników do połowy, to przyczepność nowego modelu jest o 30% wyższa niż poprzedniczki******. Natomiast w porównaniu z wielosezonową oponą dla pojazdów ciężarowych Goodyear KMAX S, opona ULTRA GRIP MAX S oferuje przyczepność lepszą o 23%. 

Nowe właściwości bieżnika to między innymi zasługa komputerowego modelowania konturu wnęki, jak i geometrii elementów usztywniających bloki bieżnika. W praktyce przekłada się to na równomierny rozkład ciśnienia wewnątrz opony oraz poprawę zachowania w zakrętach i optymalne poczucie kontroli nad pojazdem. Zastosowana w oponie technologia głębokich składanych blaszek zapewnia dobre parametry hamowania i trakcji na śniegu przez cały okres eksploatacji ogumienia. Dalszą poprawę hamowania oraz trakcji na śniegu uzyskano poprzez zastosowanie agresywnych krawędzi rowków obwodowych, które tworzą dodatkową krawędź na powierzchni bieżnika. Zoptymalizowano również nachylenie, sztywność i geometrię bloków, aby zapewnić wysoki poziom mobilności i długie przebiegi. Nowe opony ULTRA GRIP MAX S będą dostępne od połowy 2015 r. w rozmiarach 315/80R22.5 i 315/70R22.5 High Load.

ULTRA GRIP MAX D – trakcja na śniegu nawet przy bieżniku zużytym do połowy.

Nowa opona charakteryzuje się stałą, imponującą przyczepnością, którą osiągnięto dzięki nowej technologii kształtowania rowków. W ten sposób utrzymują one swoją formę przez cały okres eksploatacji opony. Najważniejszą zaletą ULTRA GRIP MAX D jest utrzymanie wysokiego poziomu trakcji także w sytuacji, gdy bieżnik jest częściowo wyeksploatowany. Co więcej, śniegowe właściwości trakcyjne nowej opony Goodyeara dla pojazdów ciężarowych są o 40% lepsze w porównaniu z oponą 315/80R22.5 ULTRA GRIP WTD, nawet przy bieżniku zużytym do połowy7. Ponadto trakcja zimowa jest o 11% lepsza niż w przypadku wielosezonowej opony dla pojazdów ciężarowych KMAX D, która również posiada oznaczenie 3PMSF. Warto też pamiętać, że w porównaniu do poprzedniego modelu, ULTRA GRIP MAX D pozwala zmniejszyć koszty przejazdu na kilometr********, dzięki wydłużeniu przebiegu o 15%.

Podobnie jak w wersji na oś kierowaną, kształt rzeźby bieżnika został zoptymalizowany przy zastosowaniu modelowania komputerowego, aby zapewnić jak najlepszy rozkład ciśnienia w oponie. Z kolei specjalnie ustawiona geometria elementów usztywniających bloki bieżnika poprawia zachowanie opony w zakrętach i korzystnie wpływa na jednorodność sztywności. Warto zwrócić też uwagę na unikalną rzeźbę bieżnika ULTRA GRIP MAX D. W oponie zastosowano bowiem kierunkową rzeźbę w kształcie litery V, która pozwoliła na ograniczenie emisji hałasu i poprawę trakcji. Natomiast innowacyjna, kulista konstrukcja u podstawy blaszek zwiększa liczbę krawędzi wchodzących w kontakt ze śniegiem, co przekłada się na lepszą trakcję i przyczepność. Podobnie jak w przypadku opon na oś kierowaną, poprawiono też parametry hamowania na śniegu poprzez zastosowanie agresywnych krawędzi rowków na całym obwodzie opony, co ostatecznie zwiększa powierzchnię krawędzi bieżnika. Wysoki poziom sprawności na śniegu i długie przebiegi uzyskano dzięki 
optymalizacji kąta nachylenia, sztywności i geometrii bloków oraz szerokości żebra. 

Nowe opony ULTRA GRIP MAX S i D są dostępne w rozmiarach 315/80R22.5 i 315/70R22.5. 

* Testy porównawcze przeprowadzono w okresie od października 2013 do lipca 2014 r. przez Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu (GIC*L), na oponach w rozmiarze 315/80R22.5 pokazały, że nowe opony Goodyear ULTRA GRIP MAX D oferują poprawę przyczepności na śniegu nawet o 40% w porównaniu z Goodyear ULTRA GRIP WTD. Obliczenia Goodyear GIC*L wykazują, że Goodyear ULTRA GRIP MAX D na oś napędzaną oferują prognozowane wydłużenie przebiegu nawet o 15% w porównaniu z Goodyear ULTRA GRIP WTD. Faktyczne wyniki zależą m.in. od warunków drogowych i pogodowych, rozmiaru opony, ciśnienia w oponach oraz warunków eksploatacji pojazdu. 

** Badanie przeprowadziła firma MV2 Conseil w imieniu Goodyeara. W badaniu wzięło udział 500 flot pojazdów ciężarowych z Francji, Włoch, Niemiec, Polski i Hiszpanii, z którymi przeprowadzono wywiady w okresie od czerwca do lipca 2013 r.

*** Badania wew. przeprowadzone w okresie od października 2013 do lipca 2014 r. przez Goodyear GIC*L.

**** Testy wew. przeprowadzone w okresie od października 2013 do lipca 2014 r. przez Goodyear GIC*L.

***** Testy porównawcze przeprowadzono w okresie od października 2013 do lipca 2014 przez Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu (GIC*L) na oponach w rozmiarze 315/80R22.5 wykazały, że nowe Goodyear ULTRA GRIP MAX D oferują poprawę przyczepności na śniegu nawet o 40% w porównaniu z Goodyear ULTRA GRIP WTD. Faktyczne wyniki zależą między innymi od warunków drogowych i pogodowych, rozmiaru opony, ciśnienia w oponach oraz warunków eksploatacji pojazdu.

****** Testy  przeprowadzone w okresie od października 2013 do lipca 2014 przez Goodyear GIC*L na oponach w rozmiarze 315/80R22.5 wykazały, że nowe Goodyear ULTRA GRIP MAX S oferują poprawę przyczepności na śniegu nawet o 30% w porównaniu do Goodyear ULTRA GRIP WTS. Faktyczne wyniki zależą między innymi od warunków drogowych i pogodowych, rozmiaru opony, ciśnienia w oponach oraz warunków eksploatacji pojazdu.
******* Testy porównawcze przeprowadzone w okresie od października 2013 do lipca 2014 r. przez Goodyear GIC*L na oponach w rozmaiarze 315/80R22.5 wykazały, że nowe Goodyear ULTRA GRIP MAX D oferują poprawę przyczepności na śniegu nawet o 40% w porównaniu z Goodyear ULTRA GRIP WTD. Faktyczne wyniki zależą m.in. od warunków drogowych i pogodowych, rozmiaru opony, ciśnienia w oponach oraz warunków eksploatacji pojazdu.

******** Obliczenia na podstawie testów przeprowadzonych przez kilka flot w okresie od października 2013 do lipca 2014 r. na oponach w rozmiarze 315/80R22.5 wykazały, że opony Goodyear ULTRA GRIP MAX D na oś napędową oferują przewidywane wydłużenie potencjalnych przebiegów nawet o 15% w porównaniu z Goodyear ULTRA GRIP WTD. Faktyczne wyniki zależą m.in. od warunków drogowych i pogodowych, rozmiaru opony, ciśnienia w oponach oraz warunków eksploatacji pojazdu.

Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych w branży zakresów usług dedykowanych.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 67 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.