KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


GOODFEST - Nowy festiwal muzyczny w Polsce

Wszystkie gwiazdy Festiwalu Dębica GOODFEST

 
Pierwsza dama polskiego dancehallu, współzałożyciel kolektywu DJ-skiego Niewinni Czarodzieje, Pablopavo i inni znakomici artyści wystąpią podczas pierwszej edycji festiwalu muzycznego w Dębicy

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2012_08_13_GOODFEST_o_artystach_nowego_festiwalu_muzycznego_w_Polsce/8_Logo_GOODFEST.JPG

 

Już 1 września na nowym festiwalu muzycznym Dębica GOODFEST zagrają polskie gwiazdy największego formatu. Na zaproszenie Filipa Berkowicza, dyrektora artystycznego imprezy oraz organizatorów Festiwalu – Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. oraz Goodyear Dunlop Tires Polska, przybędą Marika, dj Envee, zespół R.U.T.A., Igor Boxx, L.U.C, Pablopavo, a także Pianohooligan.

 

Filip Berkowicz, szef takich festiwali jak, m.in. Sacrum Profanum, Misteria Paschalia, Actus Humanus, czy projektu penderecki // greenwood, zadbał również o oprawę wizualną wydarzenia, które ma duże szanse stać się ważnym punktem na mapie imprez muzycznych Polski. Przestrzeń multimedialną zaaranżują artyści z Temporary Space Design, którzy zrealizowali projekty m.in. dla Europejskiego Kongresu Kultury, Barbican Centre w Londynie, czy Lincoln Centre w Nowym Jorku. Ich projekty audiowizualne można było podziwiać również podczas koncertów gwiazd, m.in. Jamiroquai, czy Wyclef Jean.

 

„Naszym celem jest, aby zarówno teraz jak i w kolejnych edycjach Festiwalu, Dębica stała się miastem doznań artystycznych na najwyższym poziomie. Na jednej scenie 1 września pojawią się artyści wybitni, laureaci wielu nagród, twórcy reprezentujący niebanalne nurty muzyczne. Dzięki unikalnej formule wydarzenia nieodpłatnego, pierwsza edycja Festiwalu Dębica GOODFEST ma ogromną szansę wpisać się w kalendarz najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku” - powiedziała Marta Konopacka, Dyrektor ds. Komunikacji Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. i Goodyear Dunlop Tires Polska.

 

 

Gwiazdy Festiwalu GOODFEST 2012

 

MARIKA

 

Marika już wielokrotnie udowodniła, że jest potrzebna polskiej scenie, bombardując słuchaczy pozytywnym przekazem jak napalmem. Marika, Spokomariola, Królowa Denshola – czyli Marta Kosakowska ma wiele imion, podobnie jak wiele oblicz ma muzyka reggae. Jednak swój styl zna i kreuje bardzo spójnie i konsekwentnie.
Zaczynała w 2002 r. z sound systemem Bass Medium Trinity, z którym wydała pionierską płytę na oryginalnych jamajskich podkładach „Mówisz i Masz” (2004).

 

Karierę solową zaczęła singlem „Moje serce” (2007), a następnie płytą „Plenty” (2008), za którą dostała nominację do Fryderyka. Na nominację do tej prestiżowej nagrody zasłużył także jej kolejny album „Put Your Shoes On/Off” (2010 r.), którym podbiła ostatecznie serca słuchaczy i wzbudziła zachwyt mediów. Supportowała gwiazdy takie jak: Erykah Badu, Jean Wyclef, Missy Elliott, Sean Paul, Gentleman, Macy Gray oraz polskich artystów, tj. Frenchman, Pablopavo, Lilu, Abradab, Junior Stress i innych. Od 3 lat prowadzi własne radiowe show – najpierw w Radiu Euro „Nie tylko reggae”, od 2009 r. w Radiu Roxy „Towary kolonialne”.

 

Marika to prawdziwy fenomen na polskiej scenie reggae – zdominowanej przez męskie głosy. Swoim talentem, entuzjazmem oraz odważnym i niebanalnym podejściem do życiowych tematów wyprzedza wielu z nich. Jej muzyka przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom brzmień dancehallowo-soulowo-funkowo-reggaeowych.

 

 

PABLOPAVO

 

Muzykował od małolata, ale świat dowiedział się o nim, gdy wspólnie z Reggaeneratorem i dj-em Krzakiem założył Zjednoczenie Sound System, a następnie wszedł do składu kultowego Vavamuffin. Zanim rozpoczął karierę solową brał jeszcze udział w wielu projektach muzycznych. W 2009 r. świat zmienił się za sprawą jego pierwszej solowej płyty „Telehon”, którą Krzysztof Varga nazwał „literackim objawieniem polskiej muzyki tego roku”, a następnie sprostował – „literackim objawieniem polskiej muzyki od lat”. W 2010 r. przyszedł czas na płytę „10 piosenek” i nominację do Paszportu Polityki. A potem kolejny projekt, czyli Pablopavo i Praczas, owocujący płytą „Głodne kawałki”. Oprócz tego Pablopavo pojawił się gościnnie na ok. 30 krążkach innych wykonawców.

Twórczość Pablopavo jest na wskroś warszawska, nieważne czy wyśpiewywana w rytmach raggamuffin, reggae, czy folkowym. Pablopavo to obserwator ulic Warszawy, ale opisanie o czym śpiewa to jak streszczenie Koranu w jednym zdaniu.

 

Od 2011 r. jest autorem audycji „Tramwaj z Pragi” w Radiu Roxy, którą prowadzi według sobie znanych muzycznych torów.

 

 

R.U.T.A.

 

R.U.T.A. – Ruch Utopii, Transcendencji, Anarchii / Reakcyjna Unia Terrorystyczno-Artystowska. Radykalny klan muzyczny. Heretycka koalicja banitów, renegatów, kulturowych infamisów. Krzyk buntu z czeluści świata feudalnego, który przeminął, zmienił oblicze, ale się nie skończył. Sprzeciw wobec kasty panów i społeczeństwa niewolników – takie rozwinięcie skrótu R.U.T.A. czytamy na stronie projektu muzycznego.

 

Powstał on dzięki Maćkowi Szajkowskiemu (założyciel Kapeli ze Wsi Warszawa) i zaproszonym przez niego ikonom polskiego punk rocka, tj: Pawłowi "Gumie" Gumoli (Moskwa), Robertowi "Robalowi" Materze (Dezerter), Nice (Post Regiment) oraz Hubertowi "Spiętemu" Dobaczewskiemu (Lao Che).

 

Nie tylko skład projektu stanowi fenomen. Muzyka wykonywana jest na lirze korbowej, fidelach płockich, suce biłgorajskiej, sazach, tradycyjnych barabanach, bębnach obręczowych, kontrabasie i pile.

 

Dawnym instrumentom towarzyszy fenomenalna liryka pieśni buntu i niedoli XVI - XX wieku, naładowana buntem chłopów przeciwko feudałom, szlachcie, urzędnikom, „panom i plebanom”. Uniwersalna siła przesłania tych odtworzonych w folkowym stylu pieśni sprawia, że nawet współcześnie wywołują one silne emocje. Płyta „GORE – Pieśni buntu i niedoli XVI - XX w.” zyskała wielką popularność i w sierpniu 2011 r. znalazła się na 16. miejscu World Music Charts Europe. Tą prestiżową listę z premierowymi płytami z muzyką świata, przygotowują dziennikarze publicznych rozgłośni radiowych zrzeszonych w ramach EBU – Europejskiej Unii Nadawców Radiowych.

 

Ogólnoświatowym (z wyłączeniem Polski) przedstawicielem zespołu została największa brytyjska niezależna agencja koncertowa Frusion, specjalizująca się w muzyce świata i sprawująca opiekę nad takimi gigantami sceny world jak Transglobal Underground, Che Sudaka i Dub Colossus.

 

 

L.U.C

 

Muzyka i tekst, film i grafika – to główne pola działalności artysty. Jak sam mówi: „nurty to tylko nitki, z których wyszywam sweterki”. Trudno o bardziej trafne określenie międzygatunkowej działalności L.U.C-a. Pierwszy sweterek pomógł mu utkać Leszek Możdżer – na jego wzór i podobieństwo L.U.C wspiera obecnie młodych artystów, promując ich twórczość w myśl idei „podaj dalej”.

 

Początki jego kariery związane są z miastem Stumostów (Wrocław), gdzie wspólnie ze Spasem stworzyli wielogatunkowy projekt muzyczny Kanał Audytywny. Potem posypały się eklektyczne solowe płyty tkane nurtami: „L.U.C – Haelucenogenoklektyzm” (2006 r.), „L.U.C [&] Rahim – Homoxymoronomatura” (2007 r.), „Planet L.U.C” (2008 r.), „39/89 Zrozumieć Polskę” (2009 r.), „Energocyrkulacje” (2010 r.), „Pyykycykytypff” (2010 r.) (instrumenty zastępuje na płycie modulowany głos L.U.C-a), „Kosmostumostów” (2011 r.).

 

Jest wyznawcą osobistej filozofii 4 galaktyk sztuki, która w działalności artystycznej zakłada łączenie Muzyki, Filmu, Grafiki i Słowa. Za swoją eklektyczną twórczość został nagrodzony między innymi Nagrodą Wrocławskiej Szkoły Muzycznej oraz Paszportem Polityki. Projekty okołomuzyczne to jeden z aspektów działalności artystycznej L.U.C-a – jako reżyser teledysków w 2007 r. otrzymał Yacha za kreację autorską klipu.

 

Twórczość L.U.C-a jest odjechana i nie da się jej odbierać obojętnie. Artysta ma swój świat – poznać go można tylko zakładając kosmiczne gogle nieL.U.Ckiego nieskrępowania.

 

 

PIANOHOOLIGAN

 

Piotr Orzechowski – czyli Pianohooligan to kompozytor i pianista jazzowy. Gra na fortepianie od 5 roku życia. Jego działalność artystyczną najlepiej prezentują zdobyte nagrody i wyróżnienia, z których najważniejsza to: I nagroda na Montreux Jazz Piano Competition 2011 w ramach Montreux Jazz Festival w Szwajcarii.

Pianohooligan jest trzykrotnym Stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz zdobywcą Stypendium Twórczego Miasta Krakowa.

 

Współpracował z wykonawcami takimi jak: Adrian Utley z Portishead, Randy Brecker, Jacek Kochan, Adam Bałdych, Sławek Jaskułke, Dorota Miśkiewicz, AUKSO, Bartosz Chajdecki, Paweł Mykietyn, Janusz Muniak czy Adzik Sendecki.

 

 

ENVEE

 

Producent, dj, muzyk. W Polsce znany przede wszystkim z kolektywu dj’skiego Niewinni Czarodzieje, którego jest współzałożycielem. Za granicą, prócz Fluid Ounce, jego twórczość zrobiła wrażenie także na innych wytwórniach płytowych, m.in. na Compost Records, Sonar Kollectiv oraz Playground.

 

Debiut Envee na płycie „Envee i Niewinni Czarodzieje” w 2003 roku doceniła nie tylko publiczność klubowa, ale także wielu cenionych polskich twórców. I tak Envee współpracował z Fiszem, Marią Peszek, Smolikiem i Tworzywem Sztucznym.

 

Najlepszych remixów Envee’go (dla polskich i zagranicznych artystów) można posłuchać na albumie „Recipes”. Producent sam wyselekcjonował utwory, wśród których znalazły się m.in. Sistars „Inspirations”, Maria Peszek „Moje Miasto”, Novika „Finally”, Smolik „U-missing”, Pinnawella „Several Times”, Koop „I see a different You”, SLOPE „Find our love”, S.U.M.O „Lovebeat”. Album „Recipes” to dowód na to, że na polskim rynku muzycznym mamy producenta światowego formatu.

 

 

IGOR BOXX

 

Igor BOXX – czyli Igor Pudło. Znany z wrocławskiego Skalpela i podziwiany za kontrakt z prestiżową wytwórnią Ninja Tune. Za płyty „Skalpel” i „Konfusion”, wydane w londyńskiej wytwórni, duet Skalpel zdobył wiele nagród i wyróżnień, m. in. Paszport Polityki. Album „Breslau” (również w barwach Ninja Tune) - to nowy rozdział w karierze Igora Pudło. Motywem przewodnim płyty jest historia rodzinnego Wrocławia, a konkretnie oblężenia miasta przez Armię Czerwoną w 1945 roku. Inspiracja historią to obecnie silny trend wśród polskich muzyków. Korzystali z niej Lao Che, L.U.C, a nawet Hemp Gru. „W przypadku mojej płyty różnica jest taka, że to nie jest historia Polski. Polacy w niej nie występują. Występują w niej Niemcy i Rosjanie i rzecz dzieje się w mieście, z którym Polska nie miała nic wspólnego przez ponad 700 lat. Na dodatek nie jest to tradycyjna walka dobra ze złem, ale dla odmiany – zła z innym złem” – tłumaczy Igor Boxx.

 

„Breslau”, to niepokojący, energetyzujący album, z mrocznym, ambientowym backgroundem, który stanowi syntezę kilku gatunków muzycznych. Kolejnym krążkiem nawiązującym do Wrocławia jest tegoroczny „Last Party In Breslau”. „Po wojnie moje miasto zremiksowano i przemianowano na Wrocław. Część dawnej zabudowy zrekonstruowano, większość dzielnic powstała jednak od nowa, a pozostałości dawnych czasów łączono z tym, co świeże i nowoczesne. Podobny zamysł towarzyszył nowemu wydawnictwu. Tak się składa, że znaczna część moich przyjaciół to wrocławscy muzycy, didżeje, producenci i właśnie ich zaprosiłem do współpracy. Po pełnym mroku i niepokoju krążku „Breslau” powstała różnorodna stylistycznie współczesna muzyka klubowa” – mówi autor o płycie.
Sponsorami Festiwalu Dębica GOODFEST są Firma Oponiarska Dębica S.A. oraz Goodyear Dunlop Tires Polska. Partnerem Dębica GOODFEST są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Dębica, Narodowe Centrum Kultury i Narodowy Instytut Audiowizualny. Patronat medialny objęły m.in. TVP 2, Polskie Radio PR III, Interia, Obserwator Lokalny oraz Miasto.Dębica.pl.

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2012_08_13_GOODFEST_o_artystach_nowego_festiwalu_muzycznego_w_Polsce/6_Goodfest_2012_artysci_all.JPG

 
1) Marika
2) IgorBoxx

3) Pablopavo

4) L.U.C.