KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Dunlop_prowadzi_w_wyscigach_wytrzymalosciowych_GT

Dunlop prowadzi

w wyścigach wytrzymałościowych GT

 

 

Warszawa, 19 kwietnia 2011 roku - To był fantastyczny początek sezonu dla Dunlop Motorsport w dziedzinie wyścigów wytrzymałościowych GT, w których zespoły wyposażone w opony Dunlop, prowadzą w szeregu kategorii wielu głównych mistrzostw. Po otwierających rundach Międzykontynentalnego Pucharu Le Mans (ILMC), amerykańskich seriach Le Mans (ALMS), Seriach Le Mans (LMS) oraz Nürburgring Endurance (VLN), opony Dunlop prowadzą.

 

Zespoły na oponach Dunlopa prowadzą w klasach LMP2 i GT Pro oraz AM w ramach ILMC, w klasach LMP1 i GT w ramach ALMS oraz klasach LMP2 i GT Pro w LMS. Oprócz tych zaszczytów, opony Dunlop niosły Ferrari F458 ku jego pierwszemu w historii zwycięstwu
w klasie GT Pro LMS w ramach sześciogodzinnego rajdu Le Castellet.

 

Otwierająca, dwunastogodzinna runda rajdu Sebring ILMC oraz ALMS 19 marca br., rozpoczęły pasmo sukcesów Dunlopa zwycięstwem ILMC w klasie GTE Pro dla #56 BMW Motorsport BMW M3 GT2, zwycięstwem w klasie GT Am dla #57 Krohn Racing Ferrari F430 GTE oraz wiodącego zespołu LMP2, debiutującego w ILMC dla #26 Signature Nissan Oreca 03.

 

W kategoriach ALMS Sebring, zwycięstwo w klasie LMP1 przypadło #016 Dyson Racing Team Lola B10/86, a tryumf w klasie GT odnotował #56 BMW, wprowadzony zarówno do ILMC, jak i ALMS.

 

W Seriach Le Mans, po sześciogodzinnej pierwszej rundzie Le Castellet, która odbyła
się w Paul Ricard 3 kwietnia, zespoły wyposażone w opony Dunlop prowadzą w klasach LMP2 i GT Pro.

 

Greaves Motorsport Zytek Z11SN odnotował imponujące zwycięstwo w klasie LMP2, kończąc w ogólnym zestawieniu na trzeciej pozycji, podczas gdy JMW Ferrari F458 GTC wygrało klasę GT Pro, odnotowując pierwsze zwycięstwo w historii tego nowego Ferrari.

 

W Niemczech, otwarte współzawodnictwo opon w VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring), rozpoczęło się od zwycięstwa BMW (BMW M3 GT) Schnitzera wyposażonego w opony Dunlop.

 

“Przez cały okres poza sezonem, zespół Dunlop Motorsport udoskonala opony przed nadchodzącym sezonem, ale pomimo danych uzyskiwanych w testach nigdy do końca nie wiemy, jak mocne są nasze produkty, dopóki nie zostaną one wypróbowane w ferworze współzawodnictwa. Sezon 2011 rozpoczęliśmy już od sukcesów w wielu kategoriach”
- powiedział Jean-Felix Bazelin, Dyrektor Generalny Dunlop Motosport.

 

 

Klasy GT, w których prowadzą zespoły wykorzystujące opony Dunlop, to:

  • ILMC: LMP2, GT Pro, GT AM
  • ALMS: LMP1, GT
  • LMS: LMP2, GT Pro.
  • VLN.

 

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire [&] Rubber Company, jest jednym
ze światowych liderów w produkcji opon klasy high i ultra high performance, z imponującym dorobkiem w dziedzinie sukcesów w sportach motorowych. Wynikające z nich szerokie doświadczenie pozwala marce na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnej przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość, właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, stosowanych w uhonorowanych nagrodami samochodach takich jak Mini, BMW serii 1, 3 i 5 oraz X5.

 

Wielu wiodących producentów samochodów oferuje opony firmy Dunlop w standardzie, w tym: Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche.

 

Więcej informacji o Dunlop na stronie www.dunlop.eu.

 

tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_04_19_Dunlop_prowadzi_w_wyscigach_wytrzymalosciowych_GT/Photo  Esprit Racing 448 278.jpg

Photo:  Esprit Racing

 

tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_04_19_Dunlop_prowadzi_w_wyscigach_wytrzymalosciowych_GT/Photo  Dan Boyd - ALMS 448 325.jpg

Photo:  Dan Boyd - ALMS