KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Dunlop zwycieza w 12-godzinnym wyscigu na torze Sebring

Potrójne zwycięstwo Dunlopa w dwunastogodzinnym wyścigu na torze Sebring

 

Dunlop i BMW z powodzeniem bronią mistrzostwa, a opony Dunlop zostają wybrane przez zwycięzców klas LMP1, LMP2 i GT amerykańskiej serii Le Mans

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2012_03_20_Dunlop_zwycieza_w_12_godzinnym_wyscigu_na_torze_Sebring/1_bmw_sebring_winner_Dunlop.jpg

 

Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high performance, rozpoczął sezon 2012 od mocnego uderzenia – zwycięstwa w trzech klasach amerykańskiej serii Le Mans. Inauguracji tegorocznych Mistrzostw ALMS towarzyszył dwunastogodzinny wyścig w jeździe na wytrzymałość FIA na torze Sebring.

 

Dunlop i BMW Team RLL zaczęły sezon od spektakularnej obrony mistrzowskiego tytułu z ubiegłego roku. Joey Hand, prowadzący BMW M3 GT, pewnie wyprzedził konkurentów na ostatnim zakręcie finalnego okrążenia, po dwunastu godzinach ostrej jazdy, zyskując dla zespołu drugie z rzędu zwycięstwo na torze Sebring. Druga połowa wyścigu była bardzo widowiskowa, a o prowadzenie walczyło sześć samochodów. BMW na oponach Dunlop, prowadzone przez Dirka Muellera i Jonathona Summertona, utrzymywało dobre tempo i konsekwentnie pracowało
na wysoką pozycję po karnym postoju za przekroczenie prędkości na pasie serwisowym.

 

„Klasa GT jest jedną z najbardziej wymagających dla producentów opon. Dowiedliśmy skuteczności naszego intensywnego programu badawczego, pokonując wszystkich pozostałych producentów opon w amerykańskiej serii, a BMW na oponach Dunlopa wygrało z bardzo mocnymi konkurentami w Mistrzostwach Świata FIA” – powiedział Jean-Felix Bazelin, Dyrektor generalny działu sportów motorowych Dunlop. 

 

„Jestem pod wrażeniem opon Dunlop. Pojechaliśmy na jednym komplecie opon znacznie dłużej, niż kiedykolwiek wcześniej. To było naprawdę piękne zwycięstwo” – podkreślił Bobby Rahal, szef zespołu BMW Team RLL.

 

Kolejnym sukcesem Dunlopa było zajęcie piątego miejsca przez Bryce’a Millera, Saschę Maassena i Roba Bella za kierownicą samochodu teamu Chopard Racing Porsche, należącego do Paul Miller Racing. To najwyżej notowane miejsce wśród Porsche startujących w tym wyścigu po niedawnym przejściu zespołu na opony Dunlop.

 

 

LMP1 – Dyson i Dunlop zwyciężają w Ameryce

 

W najszybszej kategorii amerykańskiej serii Le Mans (ALMS) zespół Dyson Racing wywalczył zwycięstwo nowym Lola-Mazda. Samochód kierowany przez byłego triumfatora Le Mans - Guya Smitha i byłego kierowcę Dunlopa kategorii British Touring Car - Stevena Kane’a wygrał na najnowszych oponach Dunlop dla klasy LMP1, mimo że jego pierwsze testy odbyły się zaledwie tydzień temu.

 

„Naszym celem jest drugi z rzędu tytuł na ALMS. Lola i Dunlop ciężko pracowały poza sezonem, aby przygotować samochód, który ma się okazać najszybszy” – powiedział Chris Dyson.

 

LMP2 – Dunlop zwycięża na ALMS i kończy na podium Mistrzostw Świata FIA

 

Bardzo konkurencyjna kategoria LMP2 dla prototypów to kolejny obszar, w którym Dunlop uzyskał doskonałe rezultaty w 2011 roku. Opony marki Dunlop były wybierane przez mistrzów – wszystkie zespoły kategorii LMP2 wybrały opony Dunlop do dwunastogodzinnego wyścigu Sebring.

 

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2012_03_20_Dunlop_zwycieza_w_12_godzinnym_wyscigu_na_torze_Sebring/2_bmw_sebring_winner_Dunlop.jpg

 

Level 5 Motorsport okazał się najlepszym wśród amerykańskich zespołów, lecz sensacją w klasie był fakt, że po raz pierwszy w historii mistrzowie klasy LMP2 FIA (Stephane Sarrazin, Vicente Potolicchio i Ryan Dalziel na HPD-Honda) stanęli na podium wyścigu przed wieloma zawodnikami klasy LMP1.

 

„Dunlop nie chce tylko zwyciężać w LMP2, ale przede wszystkim chce wygrywać w dobrym stylu. Znalezienie się na podium wśród znacznie mocniejszych zawodników klasy LMP1 to nagroda za nasze przygotowania. Wynik ten świadczy o talencie i zaangażowaniu zespołu Dunlopa oraz o naszych staraniach na rzecz jak najlepszych wyników w tej ważnej klasie wyścigów" – dodał J. F. Wazelin.

 

Po rozpoczęciu sezonu, amerykańska seria Le Mans i mistrzostwa FIA na wytrzymałość (FIA World Endurance Championship) idą własnymi drogami. ALMS przenosi się do Long Beach w Kalifornii, gdzie kolejny wyścig odbędzie
się 14 kwietnia br., a Mistrzostwa Świata będą kontynuowane 5 maja br. na torze Spa-Francorchamps w Belgii.

 

Opony wyścigowe Dunlop są projektowane i produkowane w firmowym Centrum Sportów Motorowych w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Dunlop jest nie tylko Oficjalnym Partnerem Technicznym prestiżowych producentów samochodów sportowych, takich jak BMW Motorsport, ale też corocznym dostawcą ponad 200 tysięcy zaawansowanych technicznie opon wyścigowych dla Motocyklowych Mistrzostw Świata klasy Moto2 i Moto3, międzynarodowych wyścigów GT i Endurance, a także dla imprez krajowych, takich jak brytyjskie Mistrzostwa Samochodowe Touring i holenderskie Mistrzostwa Supercar.

 

 

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire [&] Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop do montażu fabrycznego.