KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Dunlop RoadSmart III gotowa do drogi

Dunlop RoadSmart III gotowa do drogi 

Zakończył się program testowy najnowszej opony motocyklowej klasy Sport Touring

Aż 1,2 mln przejechanych kilometrów i 31 miesięcy wszechstronnych testów poprzedziło powstanie opony motocyklowej RoadSmart III. Po najbardziej intensywnym i rygorystycznym programie testowym w europejskiej historii marki Dunlop, nowy model opony jest gotowy, by stawić czoła największym wyzwaniom na różnorodnych drogach.

Dunlop Europe zakończył właśnie testy najnowszej opony motocyklowej klasy Sport Touring – RoadSmart III. Intensywne prace inżynierów pozwoliły stworzyć oponę o wysokich osiągach i długich przebiegach. 

Opona RoadSmart III to kolejna generacja opon motocyklowych z linii RoadSmart. Od poprzedniczek różni ją przede wszystkim połączenie odpornej na zużycie mieszanki oraz unikatowej technologii bieżnika iGT (ang. Interconnecting Groove Tread). To pierwsza tego typu konstrukcja marki Dunlop i jednocześnie pierwszy wzór opracowany przez Studio Zaawansowanych Projektów, należące do Dunlop Europe. 

RoadSmart III zaprojektowano specjalnie z myślą o potrzebach europejskich motocyklistów, którzy nierzadko poruszają się w warunkach surowej Północy. Technologia iGT podnosi osiągi opony na mokrej nawierzchni, natomiast innowacyjna konstrukcja bieżnika zapewnia wyższą trwałość i równomierne zużycie przez cały okres eksploatacji. 

„Aby osiągnąć nasz cel, jakim było stworzenie wyjątkowej opony w swojej kategorii dla europejskich motocyklistów, wypróbowaliśmy ponad 200 różnych mieszanek bieżnika i rozwiązań konstrukcyjnych. Trwający ponad 31 miesięcy intensywny program testów obejmował nowe materiały, koncepcje bieżnika i rozwój zaawansowanych mieszanek, które złożyły się na ostateczną specyfikację opony” – podsumował program testów RoadSmart III Andy Marfleet, menedżer marketingu Dunlop Europe Moto. 

Opona Dunlop RoadSmart III trafi do sprzedaży w styczniu 2016 r. W skład tej linii opon wejdzie 18 rozmiarów i specyfikacji - oponę będzie można montować zarówno w motocyklach sportowych i turystycznych o dużych pojemnościach silnika, jak i w najnowszej generacji motocykli średniej wielkości. 

Więcej informacji o Dunlop Europe można znaleźć na stronie www.dunlop.eu lub na Twitterze @DunlopMoto.

Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Dunlop jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3. Bogate doświadczenie Dunlopa w dziedzinie sportów motorowych pozwala na rozwój innowacyjnych technologii wykorzystywanych w produkcji opon do codziennej jazdy.

Opony Dunlop znalazły się na wyposażeniu motocykla, który wygrał pierwsze mistrzostwo klasy 500cc w 1949 roku i zdominowały tę serię w kolejnych dekadach. W 1991 roku motocykl z ogumieniem Dunlop wygrał trzy kolejne tytuły World Superbike, a w 2008 roku Marco Simoncelli zdobył dwusetne z kolei zwycięstwo dla marki w klasie GP 250cc – serii, w której Dunlop wywalczył 17 Mistrzostw Świata. W 2010 roku producent został wyłącznym dostawcą opon dla serii Moto2 i Moto3, a we współpracy z Doma w dalszym ciągu dostarcza opony dla dwóch najważniejszych wyścigów wspierających MotoGP w sezonie 2015 i kolejnych.

Wyścigi na wytrzymałość to obszar zdominowany przez zespoły i motocyklistów Dunlop. Od 2002 roku marka zdobyła dziewięć 

z jedenastu Mistrzostw Świata Endurance. Dunlop zdobył wszystkie ważniejsze tytuły w świecie wyścigów motocyklowych – od mistrzostw świata klasy GP po wyścigi TT na Wyspie Man, od wyścigów World Superbike i Supersport aż po World Endurance, osiągając podobne sukcesy w motocrossie i innych mistrzostwach w jeździe terenowej.

Najnowsze opony drogowe Dunlop są montowane na motocyklach wiodących producentów takich jak Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Harley-Davidson i Suzuk.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 66 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 49 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.