KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


Dunlop przygotowany do wprowadzenia etykietowania opon

Dunlop na finiszu przygotowań do nowego europejskiego obowiązku etykietowania opon

 

Już ponad 1000 opon Dunlop poddano testom pod kątem trzech kluczowych parametrów określonych przez nowe przepisy UE i pięćdziesięciu innych, istotnych dla konsumentów

 

/tl_files/Pliki/Aktualnosci/2012_05_30_Dunlop_na_finiszu_przygotowan_do_nowego_europejskiego_obowiazku_etykietowania_opon/1_Dunlo_label.jpg

 

Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, właśnie zakończył testy ponad 1000 opon aż 50 różnych typów ogumienia produkowanego w Europie. Testy odbyły się w ramach przygotowań do wchodzącego w życie 1 listopada 2012 r. obowiązku etykietowania opon w krajach Unii Europejskiej. Od 30 maja br. oznaczanie opon w Europie etykietą będzie dobrowolne – to okres przejściowy przed wprowadzeniem tego wymogu w listopadzie. Etykiety na oponach będą informować klientów o trzech kluczowych parametrach opon: efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie emitowanego hałasu.


Dunlop testuje opony, aby prawidłowo przyporządkować im oceny, zgodnie z nowymi unijnymi regulacjami. Przepisy wymagają od każdego producenta przeprowadzania testów opon na podstawie ściśle określonych kryteriów. Ponadto podczas ww. testów inżynierowie Dunlopa dokonali ponownego pomiaru 50 innych parametrów, uwzględnianych w badaniach każdej opony, a obejmujących między innymi: hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, zachowanie na zakrętach oraz przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Marka Dunlop - oprócz prezentowania cech opon, widocznych na etykiecie - będzie nadal informować o pozostałych parametrach (ponad 50 kryteriów) swojego ogumienia konsumentów, aby mieli oni dostęp do szerokiej bazy danych.


„Opony Dunlop projektowane są pod kątem wysokiej wydajności. Technologie wykorzystywane w ich produkcji wywodzą się z torów wyścigowych, a znajdują zastosowanie w oponach do aut o wysokich osiągach - zarówno jeżdżących na torach, jak i po standardowych drogach. Dlatego testujemy je nie tylko pod kątem trzech parametrów, ale również badamy ponad 50 kryteriów efektywności, z myślą o zapewnianiu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy kierowcom o sportowym zacięciu” – powiedział Xavier Fraipont, Dyrektor ds. technologii opon osobowych.

 

Z myślą o swoich użytkownikach Dunlop umieści kody QR na wszystkich etykietach. Kody te umożliwią uzyskanie pełnego przeglądu parametrów opony. Informacje te będą również dostępne na stronie internetowej Dunlopa oraz u sprzedawców opon.

 

Dunlop zacznie wprowadzać oznaczenia 30 maja – od tego dnia Unia Europejska dopuszcza dobrowolne etykietowanie opon. Opony Dunlop z etykietami zaczną pojawiać się w sklepach podczas pięciomiesięcznego okresu wprowadzającego, tj. od czerwca do listopada br. Od 1 listopada br. wszystkie opony Dunlop będą etykietowane, zgodne z wymogami UE.

 

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire [&] Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronach www.dunlop.pl.