KATALOG
SZKOLEŃ
HARMONOGRAM
SZKOLEŃ
SZKOLENIA
E-LEARNINGOWE
NASI
TRENERZY


American Le Mans Series - sukces aut wyposażonych w opony Dunlop

{{image::http://arg.info.pl/typolight/main.php?do=videobox[&]table=tl_videobox[&]id=1?rel=}}Pochwały dla Dunlopa,BMW nadal liderem serii American Le Mans
Stały program testów i prace badawcze kluczem do sukcesu producenta opon podczas American Le Mans Series

 

 

Rozegrana w tym tygodniu runda serii American Le Mans na torze Road America w stanie Wisconsin zakończyła się kolejną, dwukrotną obecnością na podium zespołu BMW Rahal Letterman Lanigan (RLL) i jego dwóch BMW M3 GT wyposażonych w opony Dunlop.

 

Kierowcy Joey Hand i Dirk Muller wzmocnili swoją przewagę w mistrzostwach klasy GT po wyścigu, w którym pojazdy BMW - jadące na oponach Dunlop - przewodziły stawce.

 

Podczas przygotowań do startu zespoły chwaliły pracę wykonywaną przez Dunlop w tych bardzo wymagających zawodach. Czterech producentów opon konkuruje ze sobą z udziałem samochodów marek Chevrolet, Ferrari, Porsche, Ford i Jaguar oraz BMW, które znalazły się na prowadzeniu.

 

W serii American Le Mans Series (ALMS) właściwie dobrana opona może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. Liczy się każdy ułamek sekundy, dlatego zespół ds. rozwoju firmy Dunlop w angielskim Birmingham nieustannie ulepsza opony, aby utrzymywać przewagę nad konkurencją. Prace nad rozwojem nowych technologii wymagają zespołowego wysiłku – ścisłej współpracy producenta opon z kierowcami.

 

„Opony są jedynym elementem pojazdu, który styka się z nawierzchnią, dlatego to kluczowy komponent każdego samochodu wyścigowego. Stale przekazujemy zespołowi inżynierów Dunlop informacje na temat przygotowywanych przez nich opon. Naszym wspólnym celem jest, żeby z każdym wyścigiem samochód sprawował się coraz lepiej” – powiedział Joey Hand, kierowca BMW M3 GT z numerem 56 w zespole BMW RLL.

 

Dunlop jest partnerem technicznym zespołu BMW RLL od początku w 2009 r. programu M3 GT, a opony wyścigowe tej marki pomogły zespołowi rozwinąć formę umożliwiającą osiąganie dobrych wyników i zwycięstw.

 

Wyścigi ALMS zwykle trwają bardzo długo ze względu na liczbę okrążeń i czas jazdy, dlatego zespoły zmieniają kierowców w trakcie zawodów. Opony muszą być niezawodne podczas długich przebiegów, a produkty Dunlop były chwalone przez zespół za ciągłą poprawę parametrów.

 

Większość konsumentów wymienia opony w samochodzie co trzy lub cztery lata. Dla zespołu Dunlop Motorsport to codzienna praca.

 

 

„Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele projektowania, testów i badań wymaga każda opona, którą wysyłamy na tor. Jesteśmy w stałym kontakcie z kierowcami zespołu i inżynierami, co pomaga nam przygotowywać właściwą oponę do każdego wyścigu” – powiedział David Meenan, inżynier projektant w zespole Dunlop Motorsport.

 

Zbudowanie idealnej opony dla każdego wyścigu ALMS z osobna oznacza znalezienie równowagi między właściwościami jezdnymi a trwałością, a to zadanie zmienia się w zależności od toru. Miękka mieszanka będzie miała doskonałą przyczepność, ale zużyje się szybciej, a twardsza będzie trwalsza, lecz kosztem przyczepności. Przygotowanie odpowiedniej mieszanki jest zadaniem, które wymaga ogromnej liczby badań na długo przed dniem wyścigu.

 

Inżynierowie Dunlop analizują szereg czynników, by określić jakie mieszanki gumy będą stosowane na poszczególnych torach. Zależy ona między innymi od składu nawierzchni toru, temperatury asfaltu i temperatury powietrza. Po przeprowadzeniu testów, inżynierowie mierzą temperaturę, ciśnienie i stan zużycia opony. Korzystają również z informacji przekazanych przez kierowców i inżynierów zespołu wyścigowego.

 

„Dunlop wykonuje świetną robotę zbierając informacje od kierowców i wracając do nas z oponą, która odpowiada naszym potrzebom. Nigdy jeszcze nie uczestniczyłem w programie, w którym współpraca byłaby tak sprawna i przynosiła tak dobre rezultaty. Co tydzień przychodzą do nas z oponą, która doskonale sprawdza się w danej sytuacji" – powiedział J. Hand.

 

Do końca tych trudnych mistrzostw zostały trzy rundy, a w miarę zbliżania się do linii mety tempo prac nad oponami jeszcze przyspiesza.

 

Film na temat przygotowań Dunlopa do American Le Mans Series można zobaczyć pod adresem: http://www.youtube.com/watch?v=5h1Jgms9WsU

 

Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon najwyższej klasy, wyróżniającym się imponującą historią sukcesów w sportach motorowych. Firma jest partnerem technicznym BMW Motorsport, wspierającym zespół BMW Rahal Letterman Lanigan w wyścigach serii American Le Mans.

 

Szerokie doświadczenie Dunlop w wyścigach przekłada się na innowacyjne technologie stosowane w oponach przeznaczonych do codziennego użytku. Dokładając wszelkich starań by maksymalizować przyjemność z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom wysokie parametry i trwałość dzięki najnowszym technologiom oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, które montowane są fabrycznie w wielokrotnie nagradzanych modelach, jak Mini, BMW serii 1, 3 i 5 oraz X5.

 

Firma jest zaangażowana w wyścigi od początku XX w. Po ustanowieniu pierwszych rekordów prędkości, Dunlop zwyciężył po raz pierwszy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1924 r. i jest rekordzistą wśród producentów opon pod względem liczby sukcesów w tym wyścigu, mając na koncie 34 zwycięstwa. W 2007 i 2008 roku opony Dunlop zastosował zwycięski zespół GT2 w wyścigu Le Mans Endurance Series. Opony Dunlop sprawdzają się również w najważniejszych wyścigach klasy Touring na całym świecie, w tym w globalnie popularnych australijskich mistrzostwach V8 Supercar oraz mistrzostwach British Touring Car.

 

Opony Dunlop jako wyposażenie fabryczne stosuje wielu wiodących producentów samochodów na świecie, w tym Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche.

 

Więcej informacji o oponach Dunlop na stronach www.dunlop.eu lub www.motorsport.dunlop.eu

 

tl_files/Pliki/Aktualnosci/2011_08_25_American_Le_Mans_Series_Sukces_aut_wyposazonych_w_opony_marki_Dunlop/1_Le_Mans_American_Series_Dunlop_448_299.jpg